Yenilenen Toyota C-HR üretimi Sakarya’da başladı
Toyota OtomotivEndüstri Türkiye, sakaryakendi fabrikasında TürkiyeÜretilen ilk Plug-in Hybrid (PHEV) otomobil olan yeni nesil Toyota C-HR’nin üretimine başlandı.
Yeni Toyota C-HR’nin üretim hattından çıkış töreni Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla gerçekleşti.
Toyota OtomotivIndustry Türkiye (TMMT) üretim faaliyetlerini yürütmektedir sakarya deki fabrikasında Türk otomotiv sanayine ve sürdürülebilir bir geleceğe yönelik değerli bir adım attı. TMMT, yeni nesil Toyota C-HR ile Toyota’nın Avrupa tesislerinde şarj edilebilir araba ve pil üreten ilk fabrika oldu. Tüm proje hazırlık süreci TMMT mühendisleri ve çalışanları tarafından yürütülen ve Toyota’nın C-SUV segmentindeki yeni tasarım yaklaşımını yansıtan model, Toyota Yeni Küresel Platformu (TNGA) üzerinde Hibrit ve Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) versiyonlarıyla üretilmeye başlandı. -2). 308 milyon Euro’luk ek yatırımla üretimine başlanan yeni nesil Toyota C-HR ve PHEV akü üretimiyle Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin ülkemizdeki toplam yatırımı 2,5 Milyar Euro’ya ulaştı. Yeni C-HR, Avustralya ve Yeni Zelanda’yı ihracat pazarlarına dahil ederek Okyanusya Bölgesi’ne ihracat yapmaya başladı.
Yenilenen modelin sınırdaki çıkış törenine Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu, Japonya Büyükelçisi Takahiko Katsumata, Sakarya Valisi Yaşar Karadeniz, Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Şanlı, Toyota Avrupa ( TME) Başkanı Yoshihiro Nakata, Uygulama Genel Müdürü. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye AŞ’de 4 Kasım 2023 tarihinde Yönetici Matthew Harrison, Kıdemli Lider Yardımcısı Marvin Cooke, Kıdemli Lider Yardımcısı Kazunori Takagi, Baş Mühendis Toshio Kanei, tedarikçi firmaların üst düzey yöneticileri, Otomotiv Sektörü STK yöneticileri, ulusal ve yerel katılımıyla gerçekleşti. basın ve TMMT çalışanları. . (TMMT) CEO’su Erdoğan Şahin’in ev sahipliğinde Sakarya’daki fabrika tesislerinde gerçekleştirildi. Ayrıca Toyota Japonya Tsutsumi Fabrikası (TMC) Genel Müdürü Mitsuhiro Morita da video mesajla katıldı.
Elektrifikasyon dönüşüm merkezi Sakarya
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, lider fabrika rolünü daha da güçlendirmeye devam ediyor. Yeni nesil Toyota C-HR’nin üretimiyle Toyota, Avrupa’daki tesislerinde ilk ve tek şarj edilebilir otomobili üreterek bu alandaki liderliğini bir kez daha kanıtladı. Ayrıca Sakarya’daki tesis bünyesinde oluşturulan yıllık 75 bin adetlik yeni akü üretim limiti ile şirket, Toyota’nın Avrupa operasyonlarında elektrifikasyon dönüşümünün merkezi haline geliyor.
Son teknoloji ve güvenlik sistemleriyle donatılan yeni akü hattında, alanında uzman kişiler tarafından üretilen aküler, yeni nesil Şarjlı Hibrit Toyota C-HR’a hayat veriyor. TMMT, bu alandaki eğitimli, nitelikli iş gücü ve bilgi birikimiyle diğer Toyota fabrikalarının elektrifikasyon dönüşümünü destekleyerek Toyota Avrupa’nın hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol oynayacak.
Çevre dostu fabrika ve otomobil
Dünyaya ve insana saygı anlayışıyla sürdürülebilir çevre dostu üretimi benimseyen Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Yeni Nesil Toyota C-HR için ileri teknoloji çevre dostu üretim yöntemleriyle donatılmış yeni boya tesisini devreye alarak Toyota’nın Avrupa’daki tesislerinin de devreye girmesini sağladı. 2030 karbon nötr ve 2040 karbon sıfır hedefleri doğrultusunda. adım adım ilerlemektedir. Çevre dostu hibrit teknolojisine sahip otomobillerle üretimin yanı sıra her alanda sürdürülebilir çevre hedeflerine katkı sağlayan Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye, Şarj Edilebilir Hibrit yeni nesil Toyota C-HR ile 66 km pil menzili ve 19 g/km CO2 sunuyor. sınıfının en iyisi. Karbondioksit emisyonlarının azaltılmasına önemli katkı sağlar.
1.8 Hibrit, 2.0 Hibrit, 2.0 Hibrit 4 Çeker ve 2.0 Şarj Edilebilir Hibrit versiyonlarıyla müşterilerine 4 farklı elektrifikasyon çözümü sunan yeni Toyota C-HR’de geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı öncekine göre iki katına çıkarılıyor, ve aracın iç kısmı çok daha dayanıklı. Pek çok kaplama malzemesi ve plastik parça dahil olmak üzere 100’den fazla kesim, geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilmektedir. Hayvansal deri ürünlerinin kullanımının en aza indirildiği yeni Toyota C-HR’de, tasarım ve yeni teknolojiyle araç ağırlığı azaltılarak klima ihtiyacı da en aza indirildi. Tüm bu özellikleriyle yeni Toyota C-HR çevre dostu bir otomobil olarak öne çıkıyor ve Toyota’yı 2030 karbon nötr hedeflerine bir adım daha yaklaştırıyor.
Üretim faaliyetlerini Sakarya’daki fabrikasında sürdüren Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Toyota’nın “Herkes için Hareketlilik, Herkes için Mutluluk” misyonuna tam uyumlu otomobiller üretiyor. Yeni Nesil Toyota C-HR, tüm müşterilerin istek ve beklentileri doğrultusunda Avrupa’da tasarlandı. C-SUV segmentindeki yeni tasarım yaklaşımını yansıtan etkileyici dış tasarımının yanı sıra, kullanıcı dostu dijital uygulamaları ve üst düzey performans ve kalite sunan iç tasarımıyla da dikkat çekiyor. Dünyada ilk kez Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye tarafından üretilecek olan bu model, geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor.
Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye Genel Müdürü ve CEO’su Erdoğan Şahin, üretim hattından çıkan yeni C-HR’nin töreninde yaptığı konuşmada, “Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye olarak Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını bu yılki törenle taçlandırmanın büyük gururunu yaşıyoruz. Yeni Toyota C-HR, “Toyota’nın sadece Türkiye için değil, Avrupa operasyonları için de elektrifikasyon dönüşüm merkezi olmasını sağlıyor. Bu başarı, Türkiye’nin otomotiv alanındaki liderliğini ve stratejik rolümüzü bir kez daha vurgulamaktadır. Yenilikçi ve sürdürülebilir üretim yöntemlerimizle lider fabrika rolümüzü daha da güçlendiriyoruz ve “Hem yerel hem de küresel ölçekte sürdürülebilirlik hedeflerimize katkı sağlıyoruz” dedi.
Toyota Motor Avrupa Başkanı Yoshihiro Nakata, konuşmasında, “Toyota Otomotiv Endüstrisi Türkiye’nin ileri mühendislik yeteneği, yüksek üretim kalitesi ve iş birliğiyle hayata geçirilen yeni Toyota C-HR’nin üretimine başlamasından büyük heyecan duyuyoruz. Şarj edilebilir Hibrit versiyonları ve TMMT’de üretilen yeni nesil Toyota C-HR, pilleriyle birlikte Toyota’nın 2035 yılında Avrupa’da Sıfır Karbondioksit hedefine katkı sağlayacak” dedi.
>